INTEGRItat i CONDUCTA
A DEYSE fonamentem tota la nostra activitat en una cultura corporativa que va més enllà del compliment estricte de la Llei. Es tracta d’una manera d’actuar que articula la relació amb tots els nostres grups d’interès, als quals també exigim un comportament irreprensible per contribuir conjuntament, i de manera sostenible, al progrés econòmic i social.
Per a això, a DEYSE disposem d’un Codi Ètic que recull els nostres principis, valors, normes generals de conducta i principis d’actuació exigibles a tots els membres de l’empresa.
Amb l’objectiu de corroborar que tots els integrants de DEYSE s’adapten a aquestes pautes, hem habilitat un Canal Ètic on els diferents grups amb els quals interactuem (empleats, clients, proveïdors, etc.) poden comunicar les seves denúncies sobre un determinat comportament o les seves dubtes sobre el nostre sistema de compliment.
CANAL ètic
A DEYSE hem pres les decisions necessàries per a la implantació efectiva d’un Sistema de Compliment (Compliance) que garanteix que actuem conforme a la legislació vigent i, a més, d’acord amb una conducta ètica. El nostre Canal Ètic es configura com una de les principals eines d’aquest sistema de compliment.
L’objectiu d’aquest canal és rebre i tramitar eficaçment les comunicacions relacionades amb els comportaments que, essencialment, vulneren els principis contemplats en el nostre Codi Ètic.
Per facilitar-ne el coneixement i ús, posem la nostra Política de Funcionament del Canal Ètic a disposició de qualsevol persona que pretengui reportar de bona fe una possible infracció en un context professional amb DEYSE.
La informació que ens proporcioni serà gestionada de manera totalment confidencial i anònima –si així ho desitja-. Té el nostre compromís que els seus comentaris seran tinguts en compte.
Recordi que aquest canal no és la via idònia per a la gestió de queixes i reclamacions relacionades, per exemple, amb la qualitat del servei o amb aspectes particulars d’àmbit laboral, el tractament dels quals ha de realitzar-se de manera diferenciada, i per a la qual cosa recomanem que accedeixi a la secció “Contacte” d’aquest web o que es dirigeixi a les corresponents delegacions de l’empresa.
QUÈ ES POT REPORTAR A TRAVÉS DEL CANAL ÈTIC?
Informació sobre infraccions o incompliments en un sentit ampli, és a dir, sospites raonables, infraccions reals o potencials, que s’hagin produït o que sigui probable que es produeixin. El reportatge ha de realitzar-se sempre de bona fe i amb el màxim detall i evidències possibles.
A títol il·lustratiu, i sense perjudici del contingut de la Política de Funcionament del Canal Ètic, a continuació es ressenyen algunes de les possibles temàtiques objecte de comunicació:
- Casos de suborn i corrupció.
- Conductes que atempten contra la salut i la seguretat en el treball.
- Conflictes d’interessos en qualsevol acció relacionada amb el desenvolupament professional.
- Conductes discriminatòries.
- Assetjament sexual i laboral.
- Fraus interns.
- Supòsits de competència deslleial.
- Incompliments en matèria de defensa de la competència.
- Conductes que atempten contra la salut i seguretat dels nostres usuaris.
- Etc.
QUINS CANALS EXISTEIXEN PER COMUNICAR UNA POSSIBLE CONDUCTA IRREGULAR?
Sense perjudici d’altres canals recollits en la Política de Funcionament del Canal Ètic, recomanem que realitzi el seu reportatge, per a la seva major seguretat i confidencialitat, així com per la possibilitat de presentació anònima -si així ho desitja-, a través del canal digital Ethicspoint, del nostre proveïdor Navex Global.
Pot accedir a aquest canal digital fent clic AQUÍ.
Així mateix, té a la seva disposició durant les 24 hores dels 7 dies de la setmana els següents números de telèfon que formen part del canal Ethicspoint, del nostre proveïdor Navex Global:
País | Número de telèfon |
---|---|
Espanya | 900 876 439 |
Regne Unit | 0800 048 5851 |
Portugal | 800 181 376 |
QUI TRACTARÀ LA INFORMACIÓ REPORTADA?
És important que sàpiga que la informació del reportatge, incloent les dades de caràcter personal recollides en el context d’una denúncia, podrà ser tractada o comunicada a les següents parts quan sigui necessari:
- Navex Global, el tercer independent que, com a encarregat del tractament, gestiona els canals de denúncia digitals o els anomenats alternatius.
- Membres de la Unitat Tècnica de Compliment de DEYSE, així com del Comitè de Compliance (Òrgan de Compliment) de l’empresa.
- Representants autoritzats de l’empresa que intervinguin en la investigació, si la naturalesa o l’abast dels fets denunciats requereix la seva participació.
- Qualsevol investigador, assessor o conseller extern que hagi estat contractat per donar suport a l’empresa en l’avaluació de la notificació, en la investigació de l’assumpte o per assessorar l’organització sobre temes relacionats amb aquestes qüestions.
- La policia i/o altres autoritats reguladores o d’aplicació de la Llei.
S’anima a totes les parts interessades a presentar informació relacionada amb possibles infraccions del nostre Codi Ètic, així com a sol·licitar orientació relacionada amb les polítiques que té a la seva disposició a continuació. Agraïm per endavant la seva inestimable col·laboració.
Si us plau, no oblidi llegir la nostra Política de privacitat del canal ètic. També té a la seva disposició informació relativa a la protecció de dades a la pròpia Política de Funcionament del Canal Ètic.